Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Frittmann a tilón

Frittmann v. Konkurencia 20:15

2008.11.07. 05:47 - Az Alkoholisták

Amikor Frittmann János elnyerte az év bortermelője címet, nyájas olvasóink körében  parázs vita kerekedett. Tény, hogy igencsak nehéz ésszel fölérni, hogy milyen szempontok alapján ítélik oda ezt a címet, de erről nem Frittmannék tehetnek. Ők olcsón jó borokat készítenek egy mélyen lenézett borvidéken. Mostani összeállításunk azt bizonyítja, hogy saját körletükben büszkén parádézhatnak: valamennyi gazdaságos kihívójukat felülmúlták minőségben, alul árban. Ahogy a költő mondja: "ha te azt mondod, az Alföldön csak pancsolt bor van/mondok valamit, hülyegyerek, ott van a Frittmann".

Frittmann Cserszegi Fűszeres 2007 (Vörös & fehér)

Először hadd szögezzem le, mit is várok egy cserszegi fűszerestől (a fajtától, amit Bakonyi Károly nemesítette Irsai Olivér és a Piros tramini keresztezésével). Markáns, határozott, de semmiképpen sem harsány, főleg nem pacsulis illatokat; könnyedséget, játékosságot. Tömören: egy tipikus kvaterkázó bort, amivel sörös barátokat, barátnőket rá lehet terelni a borozás útjára. Ehhez jelen pillanatban kóstolásunk tárgya ideális alany. Első szippantásra nagy csokor virágot szagolhatunk, némi direkt bodzával. Ízében egyensúly van, a savakat ugyan a szén-dioxidnak kell megtámogatnia kicsinyt, hogy tartsák a lépést a 13,5-es alkohollal. Ugyanakkor rövid bor, a végére pont el is fogy minden lendület belőle. Másnapra a szénsav visszavonul, így az édesség már felüti a fejét, de a korrekt bor képe nem sérül. 1200 forint körüli ára baráti. Erős 4 pont a jutalma.

Hilltop Woodcutter's White (cserszegi fűszeres) 2007 (Vörös & fehér)

Fiatal egyetemistaként, kezdő borkedvelőként nagy becsben tartottam ezt a furcsa nevű bort. (Tegye fel a kezét, aki harmincon túl van, és még sosem ivott belőle egy palackkal sem!) Az angol piacra készült, és ott szép sikereket ért el ez a neszmélyi fajtabor – bár engem meglepett, hogy a mai napig hivatkoznak a hátcímkén a londoni, 1998-as év fehérbora győzelemre. Ennél is nagyobb volt a csodálkozásom, mikor beleszagolva a pohárba fülledt, tornacipős szaggal találkoztam – nem gondoltam, hogy ezt a bort is szellőztetni fogom. De megtettem, és utána fémes illatok kísérték a tavaszi virágokat, másnapra pedig az összkép határozottan fruttis lett. A kortynak legnagyobb előnye, hogy jól csúszik – köszönhetően a szelíd, 11,5-es alkoholnak. Hátránya, hogy nem csak ez a komponens visszafogott benne, hanem minden. Se teste, se lecsengése nincs a bornak, a pohár letevésekor masszív hiányérzet maradt bennem. 3 pont

Frittmann Kadarka 2006 (palack)

Sötét sillerszín, kicsit pinot-s, barnás. Illata közepesen intenzív, finom, friss, édes eperdzsem. Friss és vonzó. Szájban viszont túl sok kesernyét, és túl kevés egyebet kapunk. Vékony test, lágynak semmiképp sem nevezhető savak. Ízéből a kadarka kedvesebb, izgalmasabb fele szinte kimaradt. A kesernye mögött leheletnyi édesség, gyümölcs gyanánt egy kis éretlen málna, fűszerek leginkább sehol. Utóíze rövidke, ami marad hosszabban az a kadárkától meglepő tapadós tannin. Mindezekkel együtt van benne valami természetes könnyedség, ami miatt azért le tud csúszni gond nélkül. Legyen ezért gyenge 4 pont. Borfalu Bortéka 900 Ft.

Szent Gaál Kastély Szekszárdi Kadarka 2007 (palack)

Teljesen siller színű, szép téglavörös. Illatában olvadt málnaízű savanyúcukor és karamell. Kóstolva élénk savak és kifejezetten rossz íz fogad. Az illatban megismert savanyúcukor nem éppen természetes aromája keveredik némi szőlőmag kesernyéjével és odaégett karamellel. Határozottan testesebb, mint a Frittman, ám ebben az esetben a több kevesebb. A kadarka játékos fűszerességét itt is hiábavaló keresni. Utóízében sem változik semmilyen irányba, de legalább gyorsan lecseng. Másnapra vesztett intenzitásából ízben és illatban is, és ez bizony jót tett neki. Ezzel együtt gyenge 3 pont. Borfalu Bortéka 1050 Ft.

Frittmann Kunsági Kékfrankos 2006 (AM)

Sok éve annak, hogy utoljára ilyen tőről metszett kékfrankost ittam. Ma már mindenki kitanulta, hogyan lehet a kékfrankost felhízlalni és tekintélyesebbé tenni, és az ezerötszáz forint körüli kategóriában már talán egyetlen "csupasz" kékfrankos sincs. Szerencsére itt vannak Frittmannék, akik egy az ártatlanság elvesztése előtti, és ezer alatti kékfrankossal bizonyítják, hogy szebb a gyümölcs, mint a fa. Az illat elsőre tiszta és gyümölcsös. Ha jobban beleütjük az orrunkat, egész aromakavalkád bontakozik ki: cseresznye, málna, szilva, grafit, avar és vanília. Kóstolva kissé savhangsúlyos, de üdítően természetes, gyümölcsös, eleven és vidám bor. A korty második felében fűszeresre vált, a lecsengés kissé fanyar. Puha, érett tannin. Ennyi pénzért (800 ft) még megközelítőleg sem ittam ilyen jó vöröset. 4 pont és best buy

Tüske Pince Szekszárdi Kékfrankos 2006 (AM)

Tavaly sem repestem tőle, most az unplugged Frittmann mellett labdába sem rúgott. Amit a 2005-ösről írtam, szó szerint idemásolhatom: "A tisztes karcsúság helyett a kétes vastagságot választotta. Fenyegetően sötét lila. Az illatban az alaphangot a málnacukor, a lakk és az ánizs adja meg. Régebben jobban szerettem az ilyen rámenős borokat. Kóstolva édes és tanninos, egy furcsa, bélyegragasztóra emlékeztető mellékízzel. A korty vége parfümös. Közepes test, az alkohol csíp, a tannin húz. A lecsengés zsúfolt, a vége keserű." Akkor toleránsabb voltam a pontozással, most háromnál behúztam a kéziféket. Egyetlen érdeme, hogy kidomborította a Frittmann erényeit. (Kár, hogy ezért két és félszer annyit kellett fizetnem.)

Frittmann Irsai Olivér 2007 (Albert gazda)

Abban nincsen semmi új, hogy ha az ember 1000 forint alatt akar biztosra menni, akkor Frittmannékkal is számol, pláne, hogy sok korábban 1000 alatti bor 1000 fölött kapható ma már – többek között az is, amely az itt elemzett párja lett most. De róla később. Az irsai olivér köztudomásúan kiváló szoktatóbor, illatos és finom, ha jól van megcsinálva, sokkal jobb, mint a félédes lőrék és mint a fanta, bár utóbbira karakterében hasonlít. Mindazonáltal tud pocsék is lenni, láttunk már karón varnyút és lusta, parfümös, kiábrándító olivért.
Frittmannék 2007-ese kétségkívül a jobbak közé tartozik. Kb. 800 forintba került, préselt dugót kell belőle kihúzni, halvány, de tükrös színt szemrevételezni, virágos illatokba szagolni. Parfüm nincs, frissesség van. A korty élénk, csipetnyi, de tényleg csak csipetnyi szénsav támogatja, karcsú, lendületes és gyümölcsös, utóíze tiszta, és el is tart egy darabig. Egyben van, korrekt, kiegyensúlyozott, jó inni, lehet belőle nagyokat kortyolni, a 12,5-es alkohol rendben van, bár talán elég lenne kevesebb is. Gömbölyű 4 pontot érdemel.

Nyakas Irsai Olivér 2007 (Albert gazda)

A töki Nyakas Pince borait kifejezetten kedvelem – bár akkoriban még jobban szerettem őket, amikor még olcsóbbak voltak, és a nagy siker sauvignon blanc kivételével csak három számjegyet kellett adni értük. Ezt az olivért is 1100-valamennyiért vásároltam a hipermarketben.
A dugó műanyag, a színe halvány, kicsit matt. Enyhén habzik. Illata nyakasos – vagyis bodzás, füves, sauvignonos. Parfüm szerencsére itt sincs, de vitalitásból több kellene. Szájban is tompább, mint vetélytársa, gyümölcsösségnek nincs híján, a párharcot mégis simán elveszíti. Rövid. Fröccsnek ezzel szemben kiváló: finomabb, ízletesebb így, jobban üdít. Az most annyi, mint 3 pont.

Frittmann Irsai Olivér 2008 (W.Y.)

Amit a fajtáról tudni érdemes, leírta Albert gazda. Talán egy valamit lehetne hozzátenni, ami persze roppan szubjektív betoldás: bár a fajta nem a komoly borairól híres, egyfajta mércéje tud lenni mégis a borász felkészültségének és ízlésének: megmutatja, hogyan tud egyensúlyozni a fajtából kézenfekvően adódó pacsulis-parfümös semmitmondás, illetve az üde gyümölcsösség, a könnyed elegancia között húzódó igencsak beretvavékonyka határon. Ebből a szempontból keresve sem találtam volna jobb ellentétpárt, mint a Frittmannéké és a Feindéké. A Frittmannék olivére halvány zöldes-sárgás színű, a fajtához képest igencsak visszafogot, virágos, gyümölcsös, fűszeres illatú bor. Semmi sem lóg ki, nem tör elő, nem akar háttérbe szorítani mást komponens. Gyümölcsös, szinte megfoghatóan elénk varázsolja a szőlőfürtöt, mégis határozottan borszerű. Szájban a savak a finom szénsavas erősítéssel remekül helytállnak. Minden a helyén, pontosan annyi sav, annyi szénsav, pontosan annyi aroma, ami erősíteni tudja a liberóérzést: biztos kézben vagyunk, önfeledten kortyolhatunk. És már le is csúszott a palack. Nincs mit elemezni rajta: biztos kézzel megkonstruált, könnyed nyári bor, azaz biztos 4 pont; a felső korlátot talán a fajta szabja.

Feind Irsai Olivér 2007 (W.Y.)

Mivelhogy a 2008-as irsaik beszerzésével csak nem haladtam, kerestem egy borászt, aki a könnyed fajtákat hagyományosan jól iskolázza: például mint Feind Lajos. Maga a palack is élmény: átlátszó fóliacímke és kapszula, melyeken a zöld és a fehér dominál, a címkével és kicsit a bor színével is harmonizáló zöld plasztik dugó... Igazán fiatalos és feltűnő ruha. Ez a feltűnősdi jellemzi a bort is – sajnos. Szinte bántóan illatos, orrbaverően pacsulis, mintha a must illatát sűrítve adták volna a borhoz. Aroma és szőlő, szőlő és aroma – illatsűrítmény. Ez még talán nem is volna baj, ha az aromáknak ez az intenzítása nem folytatódna a szájban – savak nélkül. Ettől az egész mesterségesen ízesített szűrt szőlőlévé lesz. Kifejezetten édesnek hat, pedig nem az. Ezek után erényként könyvelem el, hogy az alkohol (11%) észrevétlen marad, ahogy a borság is. Technológiai szempontból persze hibátlan, de ez kevés; így 3 pont.

Korábbi tilózásaink: Bock, Szeremley, Nyakas.

Címkék: 2006 kadarka négypontos hárompontos kékfrankos nyakas frittmann irsai olivér 2007 hilltop feind 2008 cserszegi fűszeres tüske

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr100746741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoli 2008.11.07. 07:42:39

Épp most néztem az egyik hipelánc polcain és tovább nem igaz az "ezer alatt jó bor" szlogen, mindegyik boruk a felett volt. Ami a pár hónapos árait tekintve majdnem duplázás...ezzel jár az évborászság...

benchmade 2008.11.07. 08:07:38

Ez a Frittmann Tippmix gyilkos. Öt meccs és mindegyiket 4:3-ra behúzza:)

lackó 2008.11.07. 08:42:07

Zoli: ez a hiperek hatása sajnos, Frittmannék ha emeltek is, nem ilyen mértékben. Tény, rég voltam már a szegedi boltjukban (az is tény, hogy engedtessék meg az a kritika, hogy ha már év borásza és saját üzlet, akkor illendő lenne hozzáértő eladót is alkalmazni, aki nem oktat ki, ha friss rozét keresel, hogy "maga nem tudja? egy bor minél óbb, annál jobb). Na mindegy. Szóval a szaküzletben mindíg is bőven ezer alatt voltak a reduktív borok és a testesebbecske vörösek sem kúsztak sokkal 1000 fölé.

T. alkoholisták: vak-e volt a teszt? Merthogy azért a 4 pont nálam soványkát jelent. Vagy a kritikai érzék kezd egyre szigorodni?

loading 2008.11.07. 10:24:25

A pincénél barátibbak az árak: 580 és 680 Ft között vannak (voltak 1 hónapja) az írásban szereplő borok palackjai. A kékfrankosok közül a 2002-es és a 2006-os selectiont javaslom még. 1300, illetve 1200 Ft-os áron. Könnyű, de mégis tartalmasabb, mint az alap.

Kisvuk 2008.11.07. 10:31:18

Kedves Alkoholisták!
Azért megemlíthetjük még a Hilltopos Irsai Olivért is. Egyrészt 1000 Ft alatti áron lehet hozzájutni, másrészt könnyű, kellemes borocska.

ruzsicsm 2008.11.07. 12:14:26

Frittman kiváló minőség, európai szinten is megállja a helyét. Én a francia borokat nagyon kedvelem, és a Merlot valamit a Cabernet megközelíti őket. Olcsón venni pedig nagyobb borszaküzletben érdemes. Pl.: Borkápolna Damjanich utca vége.

lackó 2008.11.07. 12:22:29

Ruzsicsm: túlzásokba azért nem kell esni, de javaslom, hogy olvass el néhány posztot, tanulságos lehet.

czudarka 2008.11.07. 12:38:26

Ruzsicsm: na neeeeeeeeee!


Korrekt borok korrekt áron, de se több se kevesebb!

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.07. 12:47:36

Két dolog:

A könyvben miért nincs egy Irsai sem? Hisz látható, szeretitek.

A másik:

Egyik soproni borász ismerősöm olyan Irsait csinált, h. az lett a kedvencem azóta is. Pedig nem is szeretem a száraz fehéret annyira. Kár, hogy már alig van neki.

CheQue? (törölt) 2008.11.07. 13:43:05

Kedves, Zoli 2008.11.07. 07:42:39 !

Én most vettem (nem a cikk miatt , hanem Belga miatt.. :) na jóóó régebben kedvelem) épp egy másik hiperben év borásza és év CSF-e bort 780+FA-ért. Roszz helyen vásárolsz ajánlom a nem a BKV-s metro-t :)!

MalbecNC 2008.11.07. 13:44:36

Kérek segítséget, mert nem értem. Mi alapján lett kiválogatva az ellenfél, vagyis mit jelent a "gazdaságos kihívó"?

MalbecNC 2008.11.07. 13:53:54

Lacko, sztem jó a 4 pont, hiszen azt jelenti, hogy OK.

Frittmann boraival szerintem a hétköznapi ivásra és élvezetre vágyó fogyasztókat célozza meg, amelyből kevés van ma Magyarországon, vagyis nem a csúcsborokra törekszik, de kerüli a brandeket is.

Az én elképzelésem szerint ilyen borokat kéne ontenie a nagy magyar alfölünknek. Hétköznapi ebéd, vagy vacsorához szájpadlás frissítésre, fűnyírás utáni szomjúság oltására és nyaralás közbeni folyadék bevitelre, hgoy ne száradjon ki az ember. Sör helyett.

lackó 2008.11.07. 14:00:44

Sör mellett :))))

Jó,jó, csak a 3 és 4 pont közt kevés a különbség..van egy 3 pontos Cserszegi, amiben semmi nincs és van egy 4 pontos, amivel meg semmi gond nincs...hétköznapi látogatónak egy indes főoldalára került cikknél ez lehet, hogy keveset sugall, de amúgy abszolút mértékben igazad van.

Ly  2008.11.07. 14:18:31

> Hilltop Woodcutter's White
> (cserszegi fűszeres) 2007 (V&F)
> Fiatal egyetemistaként, kezdő
> borkedvelőként nagy becsben
> tartottam ezt a furcsa nevű bort.
> (Tegye fel a kezét, aki harmincon
> túl van, és még sosem ivott belőle
> egy palackkal sem!)
Felteszem a kezem! Még egy kortyot sem ittam belőle, pedig túl vagyok a harmincon.

CheQue? (törölt) 2008.11.07. 14:50:37

MalbecNC 2008.11.07. 13:53:54


1-et értek! Én is erre vettem egy szimpla hétvégi ebédhez. Ha valami finomabbat teltebbet, akarok inni akkor meg Bujdosó 2006-os késői szüretelésű traminijét kortyolgatom inkább csak úgy magában hogy feldobjam a vasárnap délutánomat :) Az nagyon bejött eddig. Van róla írás idefent valahol?

t f 1 (törölt) 2008.11.07. 15:57:51

ruzsicsm 2008.11.07. 12:14:26
Frittman kiváló minőség, európai szinten is megállja a helyét

Pontosan. Igazad van, ne törődj azokkal akik felhördültek.

czudarka 2008.11.07. 16:25:28

tf1
Éljen az összefogás!

Biztos, hogy igazatok van, mert 1 év Valenciai tartózkodás alatt sikerült kifejezetten rossz borokat innom 3 euróért, de ittam olyat is 5-ért, hogy a magyar piac felköthetné a gatyáját.
Azért egy kicsit erős:
" Én a francia borokat nagyon kedvelem, és a Merlot valamit a Cabernet megközelíti őket." bár biztos, mert ez is az is merlot.

sodoma 2008.11.07. 16:49:38

Nem tisztem, de muszáj kiállnom a Tüske KF. mellett. Ha 2005-ös értékelést bemásoltad, nyilván így értékeled a 06'-t is. Lehet, hogy nem egyről beszélünk...???? Javaslom egy nagy KF VAK, ismétlem VAKteszt megvalósítását....
Egyszerűen felháborít a 3 pont. Vagy az elvárásaink egészen mások egy KF-l kapcsolatban. Nincsen bajom a Fritmann borokkal, képes voltam érte utazni 400 km-t. De nehogymár egy szekszárdi KF-t hasonlítsunk hozzá....Az egymáshoz vetés képtelen ötlet volt alapban. Egyébként nagyon drága helyen veheted a boraidat, ha ilyen összegben sikerült hozzá jutnod....
Ne haragudj, kiszakadt belőlem...

t f 1 (törölt) 2008.11.07. 17:48:53

Sok külföldi bort kóstoltam már, azért merem bátran kijelenteni hogy a 10 euro alatti kategóriában a Frittmann borok megállják a helyüket. Kóstoltam már jobbat is, rosszabbat is ennyiért, az viszont biztos hogy ezért az árért hozzák azt a szintet amit ettől a kategóriától elvárhatunk.

"nehogymár egy szekszárdi KF-t hasonlítsunk hozzá"

Ez egy kis magyarázatra szorul. Nos?

sodoma 2008.11.07. 18:07:12

Kedves tf1
Az utalás egyértelműen a terroir összehasonlithatatlanságában keresendő.:) A Frittmann borokban egyszerűen nincsen meg az a talajból táplálkozó tartalom amit én minimum elképzelek egy bor sajátosságaként. Ősszevetésre alkalmatlan értékelés volt szerintem a szerző anyaga. Nem vagyok egy plecsniivó, de halkan megjegyzem a Tüske KF valamilyen útonmódon aranyérmes lett a szekszárdi KF versenyen. Előfordulhat, hogy csak hazabeszéltek....

sodoma 2008.11.07. 18:13:36

Visszaolvasva lehet, hogy félreérthető voltam. A hazabeszéléskor a szekszárdi borverseny eredményére gondoltam, kissé ironikusan....Nem állt szándékomban a teszt szerzője elfogulatlanságának kétségbe vonása.

Visszatérve az eredeti témára. A Frittmann borokban egy rendkívül szimpatikus dolgot vélek felfedezni: Pontosan tudja, hogy ár-érték arányban hol van a helye. Egy cseppel sem több...

vörös és fehér 2008.11.07. 19:06:53

Egy kis mószertani frissítés a tilózáshoz: "Mivel az Alkoholista őskorának nemes kezdeményezése, a hiperboros rovat immár végleg zátonyra futott, más módszert kerestünk a fősodorba tartozó borok föltérképezésére. A szeretet és az összefogás erejével próbálunk képet adni a nagyobb portfóliót kínáló borászatokról. A recept egyszerű: egy szerző egy bort kóstol össze egy, az adott kategóriában fontosnak tekinthető riválisával." Azaz közösen kiválasztunk egy borászt, akinek a borai széles körben elérhetők, majd minden szerző választ tőle egy bort. Utána már a kóstolón múlik, hogy a fenti szabályt figyelembe véve milyen társat keres az adott borhoz. Nincs közös kóstolás. Én speciel nem vakon kóstoltam össze a két cserszegit. És szerintem a többiek sem...

MalbecNC 2008.11.07. 19:09:21

sodoma 2008.11.07. 16:49:38

Ez járt nekem is a fejemben, mikor kérdeztem az alkeszeket, hogy mi vezérelte őket a párosításkor.

A bevezetőből és a címből nekem az az üzenet jött le, hogy "Tessék csak megnézni mennyivel olcsóbb és jobb a Frittmann bora, mint a hiperekben kapható nagyobb és ismertebb borászatok hasonló kategóriájú borai!"

Ehhez képest a Tüske pince se nem "sztárabb, se nem hasonló kategória, vagyis nem jó a vlasztás.

És ha már megemlítetted, hogy neked ízlik, csatlakozom hozzád, májusban kóstoltam a Tüske 2005-ös KF-jét és odáig nagyjából egyetértek, hogy "A tisztes karcsúság helyett a kétes vastagságot választotta. Fenyegetően sötét lila. Az illatban az alaphangot a málnacukor, a lakk és az ánizs adja meg." a többivel viszont nem. Én bizony nem adnám a vendégeknek, nálam egy korrekt 4 pont, vagyis Ok.
Hacsak nincs véletlenül kéznél, mint most is egy Takler, vagy egy Borműhely 2007-es KF, mert ebben az esetben ihatják. :-)

MalbecNC 2008.11.07. 19:13:31

Ok, VF, akkor továbbra is fenntartom, hogy Frittmann-nak nem "fontos riválisa" a Tüske.

MalbecNC 2008.11.07. 19:14:14

Bocsánat, az elmaradt, hogy köszi a tájékoztatást!

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.11.07. 22:16:21

Tüske esetében teljesen egyetértek a hozzászólókkal. 5 napja kóstoltam a 2006-ost, s bár talán drágább valamivel Frittmannék KF-énél, szeritnem egészen más terület. PErsze iszonyat szubjektív az egész, de - bár mind a kettőt kedvelem, s ezért az ilyen összehasonlítás nálam bulváros gyengeség - az tuti, hogy nálam a Tüske 2006 KF erős 5 pont.

Raul75 2008.11.07. 23:18:57

Csak 2 gondolat.
1. Én kérek elnézést, de a Szent Gaál Kastéllyal szemben nyerni nem nagy kunszt.
2. Ha best buy kékfrankosról esik szó, muszáj egy nevet leírnom: Sárosdi.

MalbecNC 2008.11.08. 00:55:35

Jaja... vivat Sárosdi KF! :-)

sodoma 2008.11.08. 09:36:37

Én még csak annyit tennék hozzá, hogy a szerzőknek együtt kell élniük azzal, hogy az általuk leírtak a kevésbé értők körében - pl. én - akartlanul is véleményformálóak. Sajnálnám, ha vki. azért nem kóstolna egy adott palackot, mert a teszten egy szubjektív vélemény lehúzta. Érdekesnek és tárgyszerűbbnek talalálnám az afféle értékelést, mikor a szerző pro és kontra kidomborítaná az értékelt negatív és pozitív tulajdonásgait.

Ekkerjoz, értelek....:)

MalbecNC 2008.11.08. 10:38:33

Sodoma kedves, szerintem készakarva véleményformálók. :-)
És sztem domború volt mindkét oldal, bár tény és való, hogy ami jó az természetes, vagyis pro oldalt nincs mit túlragozni..

Ekkerjozt viszont én nem értem...

ekkerjoz 2008.11.08. 13:48:25

Akkor bővebben: hm, khm.

sodoma 2008.11.08. 14:33:52

Ha megkérjük, ekkrjoz biztosan szívesen kifejti véleményét...:)Én szívesen olvasnám...

dalton1 2008.11.08. 18:34:04

Egyet értek sodoma-val a Tüske KF-t illetően.
Még akár azt is mondom hogy vessék össze a Frittmann borokkal, bár abszolút más karakter, semmi gond, én is szeretem őket. De 3 pont az tévedés lesz...

czudarka 2008.11.08. 18:46:14

Szia Keszeg!

Mire gondoltál?: hm, khm?

Fejtsd ki bővebben kérlek(kérünk)!

MalbecNC 2008.11.08. 19:03:13

Ekkerjoz, nem lettem okosabb! :-)

Nekem két variációm van a folytatásra:

- hm, khm ... nem gondoltam volna, hogy a Frittmann borok ilyen jók!

- hm, khm ... kicsit furcsán lettek kiválogatva és/vagy értékelve az ellenfelek.

Most te jössz!

modos 2008.11.08. 19:08:55

osztom sodoma véleményét a Tüske Kékfrankosát illetően. ha nem is a vlág legjobb kékfrankosa, de egyáltalán nem 3 pont. erős4-es, semmiképpen sem 3-as.

sodoma 2008.11.08. 22:35:04

Újabb variáció a hm, khm probléma felodására...:)

Sztem Sárosdinak szólt...

ekkerjoz 2008.11.08. 22:59:21

MalbecNC 2008.11.08. 19:03:13

...nos, erősen elfogult vagyok Frittmannék borai mellett, de tényleg érdekes az ellenfelek értékelése. Jelzem, szigorúan szövegmentén érzem a Frittmann magasztalást, mert néhányat még nem ismerek az ellenfél palackok közül.
Egyébként pedig éppen Somlai Juhfarkat bontottunk ebédhez, ahhoz képest sokminden "khm" kategória.

sodoma 2008.11.09. 11:05:26

Kedves Műértők!

Nem a tárgyhoz tartozik, de mivel ez a legfrisebb nyitott téma itt kérek segítséget. Egy adott ügyből kifolyólag prezentálnom kellene egy társaságnak pár palack borovicskát. Nem szeretném a lerágott csontokat koncként vetni eléjük, ezért valami eddig nem vagy kevésbé ismert tételben gondolkodom, így a Bormühely által világra hozott sorra esett a választásom. Tudnátok nekem segíteni, hogy milyen úton-módon tudnám beszerezni? Sajnos eddig nem találtam meg a nyitját...Előre is köszi mindnkinek
Üdv.

sodoma 2008.11.09. 11:06:48

Tudok ám helyesen írni, de még reggel van...:)

alföldi merlot 2008.11.09. 18:06:10

Kedves Sodoma, a Szekszárdi Borműhely borait a Radovinben biztosan be tudod szerezni. De egy email a borásznak szintén segíthet: palos.74@gmail.com.

iszákos 2008.11.09. 18:55:48

Ismerem a felsorolt vörösborokat az értékelő igen csak részlehajlóan jelemezte a Nem Frittman vörös borokat vagy ne ismeri a vörösborok jellemzőit vagy igen csak elfogult de hát van ilyen. Mindenki a piacról él.

hegyaljai 2008.11.09. 20:05:36

Amikor lehetőségem volt én Frittmannra szavaztam az idén. Volt egy bora, ami ezen blog hozzászólóival szemben tudott talajt, terroirt is produkálni. Ez a 2006-as Soltvadkerti Ezerjó, ami a Mester szerint egy mély, 2-3 méterre elhelyezkedő agyagos rétegből származik.
Ettől függetlenül ezt a tipusú összevetést elég erőltetetnek érzem. A szerkesztők 1 pont/bor értékkel akarják a Frittmannt a pódiumra emelni. Ez kevésnek tűnik, és nem a Frittmann borok meggyőző minősége, hanem a szerkesztők erőltetett borválasztása miatt.

sodoma 2008.11.09. 20:16:17

Kedves Merlot

A segítséget nagyon köszönöm. Írtam az általad is említett mail címre ma reggel és csak reméltem, hogy célt ér levelem. Megerősítettél benne.
Segítségedért egy igazi kékfrankos köszönet illet...:)

vörös és fehér 2008.11.09. 22:06:05

Kedves hegyaljai,

Nincsenek "szerkesztők".
Amint fentebb leírtam, minden szerző önállóan kóstolt egy Frittmann és egy általa mellé választott bort.
A sorozatnak nem célja, hogy egy kiválasztott termelőt megdicsőítsen / pellengérre állítson.
Legalábbis én nem tudok ilyenről - gondolom ha ez cél lenne,csak szólna nekem valaki (egy "szerkesztő"), hogy mégis hogy pontozzak. Vagy átírná a jegyzetemet.
De ilyesmi nem történik.

075 2008.11.09. 22:12:29

Mejik Frittman b or az amit érdemes megkostolni és 1000-2000 között van monjuk sparban vagy tescoban, es hat tükrözi azt amiről itt beszéltek?

MalbecNC 2008.11.10. 00:44:04

ekkerjoz · szalka.blog.hu 2008.11.08. 22:59:21

Én meg pont az ellenfeleket kóstoltam, a Frittmann itt említett borait sajnos nem, csak a korábbi kadarkákat és a 2007-es friss ezerjót, ami nagyon ízlett. Pont a kadarkák aprópóján elmondhatom, hogy jóval előbb ismertem a Frittmannt, mint a többieket, így nem vagyok se egyik, se másik mellett elkötelezett, de valahgoy nem érzem gömbölyűnek a párbajokat.

alföldi merlot 2008.11.10. 06:41:17

V&F barátom már pontosította a sorozat célját és a módszert, de a biztonság kedvéért én is megteszem: könnyen elérhető, viszonylag nagyszériás borászatok borait kóstoljuk össze a konkurrencia valamelyik képviselőjével. Nincsen semmilyen prekoncepció, a "miniposztok" külön-külön íródnak, de így együtt közölve talán adnak valamilyen - közel sem tökéletes - képet egy adott borászat értékeiről. Én például egyáltalán nem számítottam arra, hogy a Frittmann kékfrankosom jól fog szerepelni, a kóstolás óta azonban a negyedik palacknál tartok. És teljesen megértem azokat, akik a Tüskét többre tartják. Számomra a kettő együtt adta azt a képet, amit leírtam: a Frittmann friss, eleven, "nagyon kékfrankos", a Tüske teltebb, hordósabb, alkoholosabb, tanninosabb, de harmóniában ezért nagy árat fizet.

iszákos 2008.11.10. 07:43:28

Tisztelt Alföldi Merlot A Frittman kékfrankos egy könyed gyümölcsös kékfrankos ,a Tüske kékfrankos egy jóval nehezebb fahórdóban érlelt, kellemes ilattal és ízvilággal rendelkező harmónikus , hibátlan vörösbor, teljessen két külön világ, de hogy a másodikra csak 3 pont jóindulattal ez igen csak kilóg a sórból.Egy szakértőnek azt is értékelni kell tudnia amit nem szeret.

tiboz 2015.10.30. 08:37:26

A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journal is írt a Cserszegi Fűszeresükről. vinoport.hu/aktualis/a-2015-os-ev-pinceszete-mondok-valamit-ott-van-a-frittmann/2589
süti beállítások módosítása